Penger.no ønsket oppmerksomhet rundt tjenesten Bankmatchen

 

DETTE ØNSKET KUNDEN:

Boliglånet er den største utgiften til de fleste av oss, men likevel er det ikke mange som bruker tid på å sammenlikne ulike lån – selv om det kan være flere tusen kroner å spare i året.

Faktisk bruker vi mer tid på å sammenlikne joggesko, solbriller og hverdagsprodukter. Det er temaet i kampanjen Plapre laget for Penger.no, som ønsket oppmerksomhet rundt tjenesten Bankmatchen.

DETTE GJORDE PLAPRE:

Konseptet het «Folk flest», og vi fant ut fra innsikten at folk bruker utrolig mye tid på enkelte ting uten at de sparer noe særlig penger på det.

Samtidig hadde Penger.no et produkt som sammenlikner de ulike tilbudene fra bankene, og gir deg det beste tilbudet. Det tar cirka 15 minutter. Vi ønsket å framstille at dersom du bruker en tidel av tida du bruker på å sammenlikne trivielle ting, kunne du kjøpt det produktet 100 ganger etterpå.

Derfor fikk vi Adam Schjølberg og Tore Petterson ned i en sofa, hvor de snakket om nettopp dette. Den folkekjære TV-duoen var en perfekt løsning for denne videokampanjen, hvor de på en lett, lun og morsom måte pratet om paradokset.

Plapre laget seks ulike versjoner, som alle reflekterte det vi vet at folk bruker mye tid på. Videoene ble sendt i ulike nettkanaler, for å kunne treffe målgruppen mest mulig presist.