Derfor ba vi folk trene opp lyttemusklene

HVEM:
P4.

HVA:
Konsept og bannere.

DETTE ØNSKET KUNDEN:
I «Lyden av Norge» kan P4-lytterne vinne opptil 200 000 kroner hvis de gjetter hva slags hverdagslig lyd radioverten spiller noen sekunder av.

Etter en pause skulle radiokanalen starte opp med konkurransen igjen, og de ønsket oppmerksomhet rundt dette.

DETTE GJORDE PLAPRE:
Noen ganger er det irriterende vanskelig å gjette lyden, så du skal ha et godt øre for å klare det. Eller bare flaks.

Som før alle konkurranser er det viktig å trene i forkant, og det var slik vi i Plapre tenkte da vi fikk kampanjeoppdraget fra P4.

Lyden av Norge hadde ingen grafisk profil, så her fikk vi lov til å leke oss. Ettersom det var et etablert konsept ønsket vi noe nytt, lekent og gøy, som kunne treffe målgruppen, men også de som ikke kjente til konkurransen fra før.

For også lyttemusklene trenger trening, og vi lagde treningssenter-ører med panne- og svettebånd fra den gjenkjennelige P4-paletten. Ørene tok pullups, løftet vekter og hoppet tau.

Men det handler ikke bare om trening. Vedlikehold er like viktig. Derfor kan det lønne seg å spisse ørene, rense dem godt, og gjerne ha dem på stilk.

Da vil du være klar.

For du skal høre lite, for å vinne mye.